DC Comics wil godslasterlijke strip uitgeven over Jezus Christus: protesteer nu!

Petitie aan: DC Comics

Gewonnen!

236.267 Personen haben bereits unterzeichnet. Helfen Sie bitte mit, 250.000 Unterschriften zu erreichen.

Overwinning: Dankzij de vele handtekeningen heeft DC Comics besloten de godslasterlijke strip 'Second Coming' bij nader inzien niet te laten verschijnen.

DC Comics, de uitgever van Batman en Superman, staat op het punt een ongehoord godslasterlijke nieuwe strip te publiceren over Jezus Christus als het hulpje van een "almachtige" superheld.

We moeten DC Comics laten weten dat deze strip ongepast is. De lancering staat gepland voor 6 maart. Voor die tijd moeten zoveel mogelijk mensen bezwaar maken.

Volgens Fox News beschrijft de strip 'Second Coming' “waarom Jezus de aarde eerst verliet en nu weer terugkomt.” Auteur Mark Russell gaf onlangs een interview over het concept achter de strip. Hij legde uit dat “God zo ontevreden was over de prestaties van Jezus toen deze voor het eerst naar de aarde kwam, omdat deze binnen korte tijd al gearresteerd en gekruisigd werd, dat hij hem sindsdien opgesloten heeft gehouden.”

Kun je je voorstellen wat voor herrie er zou ontstaan als DC Comics Mohammed op zo'n manier belachelijk zou maken... of zelfs Boeddha?

Maar Christus is vogelvrij en met christenen hoeft men geen rekening te houden. Die laten toch wel over zich heenlopen, lijkt men te denken. En vaak is dat ook zo...

Deze godslasterlijke strip kunnen we echter niet zonder protest laten verschijnen! Jezus Christus mag niet belachelijk worden gemaakt om strips te verkopen.

Op de vraag hoe lang deze reeks zal blijven verschijnen, antwoordt Russell, “We hebben zes delen gepland, maar het doel is om deze reeks blijvend te maken, als de reactie positief is.”

Laat DC Comics weten dat onze reactie absoluut niet positief is. Als we het verschijnen van de eerste zes delen niet kunnen tegenhouden, laten we er dan tenminste voor zorgen dat er niet nog meer zullen volgen.

Teken deze petitie om DC comics te laten weten dat we niet blij zijn met deze godslasterlijke reeks. Je handtekening zal worden verzonden naar DC Comic’s Executive Vice President Amit Desai, uitgever Dan Didio, en Chief Creative Officer Jim Lee.

+ E-Mail/Mitteilung an:

Unterzeichnen Sie jetzt die Petition

PLZ
Bitte wählen Sie eine Option:
Wir verarbeiten Ihre Daten gemäß unseren Datenschutzbestimmungen und Nutzungsbedingungen.Indem Sie unterzeichnen akzeptieren Sie die Nutzungsbedingungen und die Datenschutzrichtlinie von CitizenGO und stimmen zu, gelegentlich E-Mails zu unseren Kampagnen zu erhalten. Sie können sich jederzeit aus unserem Verteiler austragen.

Stop uitgave 'Second Coming'

Geacht bestuur en management van DC Comics,

Wij, de ondergetekenden, zijn geschokt door uw beslissing om de strip 'Second Coming' te publiceren, waarin Jezus Christus als het domme hulpje van een superheld wordt neergezet.

In een recent interview beschreef auteur Mark Russell het concept achter de te verschijnen stripreeks. Hij legde uit dat “God zo ontevreden was over de prestaties van Jezus toen hij voor het eerst naar de aarde kwam, omdat deze binnen korte tijd al gearresteerd en gekruisigd werd, dat hij hem sindsdien opgesloten heeft gehouden.” In Russells strip, komt Jezus Christus terug naar aarde als de kamergenoot van een “almachtige superheld, genaamd Sun-Man.”

Zou DC Comics ook zoiets publiceren over Mohammed of Boeddha?

Deze inhoud is ongepast en godslasterlijk. Wij vragen u de strip in kwestie onmiddelijk van uw publicatie-agenda te laten verdwijnen.

Mit freundlichen Grüßen,
[Ihr Name]