Petitie aan het Europees Parlement

pobjeda

55.222 potpisa do sad. Pomozite nam prikupiti 100.000 potpisa.

Kom op voor religieuze vrijheid buiten de Europese Unie

Met deze petitie roepen we het Europees Parlement op zich in te zetten voor het bevestigen en versterken van het mandaat van de Speciale Gezant voor de promotie van Vrijheid van Religie en Overtuiging buiten de EU.

Toen het Europees Parlement de genocide van christenen, jezidi's en andere religieuze minderheden door IS erkenden in februari 2016, ging dit ook gepaard met een oproep tot het instellen van een Speciale Vertegenwoordiger voor Vrijheid van Religie en Overtuiging, om dergelijke misdaden in de toekomst te voorkomen. Aan deze oproep werd slechts half gehoor gegeven. Een Speciale Adviseur van de Commissaris voor Internationale Samenwerking en Ontwikkeling werd aangesteld, maar slechts met een tijdelijk mandaat, zonder personele of financiële middelen en onvoldoende geïntegreerd in het bredere buitenlands beleid van de EU.

Vandaag, bijna drie jaar later, wordt de vervolging van religieuze minderheden wereldwijd steeds erger. Ernstige en toenemende inbreuken op de vrijheid van gedachte, geweten en religie worden gerapporteerd. Daarom vragen we de leden van het Europees Parlement om de Europese instituties, namelijk de Europese Commissie en de Raad van de Europese Unie, aan te sporen meer aandacht te schenken aan de noden van vervolgde christenen en andere religieuze minderheden, alsook ongelovigen, door een actiever en verantwoordelijker buitenlands beleid van de EU.

In het bijzonder vragen we om steun voor het rapport over de EU-richtlijnen en het mandaat voor de Speciale Gezant (Special Envoy) voor de promotie van Vrijheid van Religie en Overtuiging (FoRB) buiten de EU (2018/2155 (INI)), waarover deze maand gestemd zal worden, en om daarbij op te roepen voor een opwaardering van dit mandaat tot dat van een Speciale Vertegenwoordiger (Special Representative), met de omvangrijker middelen die daarbij horen. Het is essentieel dat dit mandaat voor meerdere jaren geldt, volledig geïntegreerd wordt in het buitenlands beleid van de EU en afdoende personele en financiële middelen toegewezen zal krijgen om een effectieve inzet voor vrijheid van religie en overtuiging wereldwijd mogelijk te maken.

Het is tijd dat de instituties van de Europese Unie hun commitment aan de promotie en bescherming van deze fundamentele rechten vergroten. Teken nu!

Sada potpišite peticiju!

Molimo vas, izaberite jednu od ponuđenih opcija:
Vaše podatke obrađujemo u skladu s našim Pravilima o privatnosti i Uvjetima korištenja.CitizenGO će štititi vašu privatnost i slati vam obavijesti o ovoj i drugim kampanjama. Potpisivanjem prihvaćate uvjete korištenja kao i pravila o zaštiti privatnosti CitizenGO-a te pristajete povremeno primati e-mailove o našim kampanjama. Možete se odjaviti u svakom trenutku.

EU Speciale Vertegenwoordiger voor Vrijheid van Religie en Overtuiging

Geachte Leden van het Europees Parlement,

Wij, de ondergetekenden, roepen u op zich in het Europees Parlement in te zetten voor het bevestigen en versterken van het mandaat van de Speciale Gezant voor de promotie van Vrijheid van Religie en Overtuiging buiten de EU.

Toen het Europees Parlement de genocide van christenen, jezidi's en andere religieuze minderheden door IS erkenden in februari 2016, ging dit ook gepaard met een oproep tot het instellen van een Speciale Vertegenwoordiger voor Vrijheid van Religie en Overtuiging, om dergelijke misdaden in de toekomst te voorkomen. Aan deze oproep werd slechts half gehoor gegeven. Een Speciale Adviseur van de Commissaris voor Internationale Samenwerking en Ontwikkeling werd aangesteld, maar slechts met een tijdelijk mandaat, zonder personele of financiële middelen en onvoldoende geïntegreerd in het bredere buitenlands beleid van de EU.

Vandaag, bijna drie jaar later, wordt de vervolging van religieuze minderheden wereldwijd steeds erger. Ernstige en toenemende inbreuken op de vrijheid van gedachte, geweten en religie worden gerapporteerd. Daarom vragen we u - onze vertegenwoordigers - om de Europese instituties, namelijk de Europese Commissie en de Raad van de Europese Unie, aan te sporen meer aandacht te schenken aan de noden van vervolgde christenen en andere religieuze minderheden, alsook ongelovigen, door een actiever en verantwoordelijker buitenlands beleid van de EU.

In het bijzonder vragen we om steun voor het rapport over de EU-richtlijnen en het mandaat voor de Speciale Gezant (Special Envoy) voor de promotie van Vrijheid van Religie en Overtuiging (FoRB) buiten de EU 2018/2155 (INI)), waarover deze maand gestemd zal worden, en om daarbij op te roepen voor een opwaardering van dit mandaat tot dat van een Speciale Vertegenwoordiger (Special Representative), met de omvangrijker middelen die daarbij horen. Het is essentieel dat dit mandaat voor meerdere jaren geldt, volledig geïntegreerd wordt in het buitenlands beleid van de EU en afdoende personele en financiële middelen zal krijgen om een effectieve inzet voor vrijheid van religie en overtuiging wereldwijd mogelijk te maken.

S poštovanjem,
[Ime i prezime]

Sada potpišite peticiju!

55.222 potpisa do sad. Pomozite nam prikupiti 100.000 potpisa.