Doe een donatie

Samen maken we het verschil
Nu is het mogelijk om leven, vrijheid en gezin te verdedigen

Als je liever via PayPal doneert, klik dan op een van de volgende knoppen

Veelgestelde vragen

CitizenGO CitizenGO is een website en een samenwerkingsverband van burgers die toegewijd zijn aan waarden die voortkomen uit het christelijk humanisme. CitizenGO behoort niet tot een bepaalde politieke partij of religieuze denominatie. De hoofdgebieden waarop wij actief zijn, zijn: de bewuste participatie van burgers in de politiek, de waardigheid en de rechten van het individu en het gezin en de waarde van het menselijk leven. We ontplooien onze activiteiten wereldwijd in de volgende talen: Engels, Spaans, Portugees, Frans, Duits, Italiaans, Nederlands, Hongaars, Sloveens, Kroatisch, Russisch en Pools. Juridisch is CitizenGO een stichting met Ignacio Arsuaga als voorzitter van het bestuur. Meer informatie over CitizenGO vind je hier
De enige verplichting die meekomt met het lidmaatschap van CitizenGO is een maandelijkse financiële bijdrage te leveren aan de Stichting CitizenGO, om zo te helpen de operatiekosten en de ontwikkelingskosten van campagnes en activiteiten te bestrijden. Je kunt je op elk moment weer uitschrijven.
CitizenGO is een Spaanse stichting en als zodanig ingeschreven in het stichtingenregister van Spanje onder nummer 1582 en NIF G-86736998. Onze statuten zijn publiek en kunnen gedownload worden onder de volgende link (Engels).
Als je lid wordt, kun je ons helpen om ons werk vrij en onafhankelijk verder uit te bouwen. Als we kunnen rekenen op jouw maandelijkse bijdrage, zijn we beter in staat om ons werk vooruit te plannen en uit te voeren met de garantie dat we de noodzakelijke middelen zullen hebben om onze projecten succesvol af te ronden.
Geen. Alle activiteiten van CitizenGO worden uitsluitend gefinancierd door de structurele bijdragen van haar leden en door hun eenmalige donaties en door eenmalige donaties van andere sympathisanten. We ontvangen geen enkele vorm van subsidie of overheidsbijdrage. Ook hebben we geen grote bedrijven of corporaties die ons steunen. We zijn compleet onafhankelijk, dankzij onze leden en donateurs.

In België geldt de Europese non-discriminatieregel waar het gaat om donaties binnen de Europese Unie. (Zie hoofdstuk 5.1, pagina 28 van de volgende studie: Taxation of cross-border philanthropy in Europe after Persche and Stauffer - From landlock to free movement?) Hierdoor kunnen donaties vanuit België worden afgetrokken van de belasting.

In Nederland geldt dat er eerst een ANBI-status moet worden verkregen. We zijn hier nog mee bezig en zullen u informeren zodra deze status verkregen wordt.

Hoe dan ook adviseren we in geval van onduidelijkheid altijd een belastingdeskundige te raadplegen over het gebruik van aftrekposten.

CitizenGO is een groot netwerk van burgers, maar is klein qua organisatie. We hebben een klein, maar erg efficiënt professioneel team dat met groot enthousiasme werkt aan het ontwikkelen van de verschillende campagnes. Een geweldige groep vrijwilligers helpt ons wereldwijd (dit is van vitaal belang). Onze operatiekosten bestrijken minder dan van 20% van onze inkomsten. De rest wordt compleet gebruikt voor het ontwikkelen van onze activiteiten, waarbij we zekerstellen dat iedere donatie, ook de periodieke bijdragen, hoe klein ook, worden omgezet in activiteiten en resultaten.
Dit is helaas niet mogelijk, omwille van administratieve en boekhoudkundige complicaties. Maar, zoals hierboven al gezegd werd, is onze opzet als organisatie klein en 80% van onze inkomsten wordt integraal geïnvesteerd in activiteiten en concrete campagnes.
Als lid van CitizenGO ontvang je periodiek informatie over onze activiteiten en campagnes via e-mail. Je kunt ook onze website volgen, of onze accounts op Twitter: @citizengo en Facebook
Het is heel gemakkelijk om lid te worden. Je hoeft slechts het bovenstaande formulier in te vullen.
Als je er de voorkeur aan geeft dat we jou contacteren, laat dan je persoonlijke gegevens achter via het contactformulier.
Je kunt beide betaalmethoden gebruiken. Je beslist zelf welke betaalwijze je voorkeur heeft. Ook een donatie via PayPal is mogelijk. Je kunt een bankoverschrijving doen aan IBAN: ES25 2038 1794 8860 0064 1911 (SWIFT-BIC: CAHMESMM)
Om onze administratieve kosten te verminderen, raden we een minimumbijdrage aan van €10,- per maand. Om dezelfde reden, schrijven we alle bedragen af aan het begin van de maand.
Ja, er zijn verschillende manieren waarop je met CitizenGO kunt samenwerken. De meest effectieve manier is om vrijwilliger te worden.
Natuurlijk kan iedereen bijdragen aan het werk van CitizenGO middels directe donaties. Je kunt dit doen via de volgende link.
Stuur ons een bericht middels het contactformulier. We spreken er graag met je over.